20-09-2021
De jaarcampagne ‘Makado geeft om jou’ van winkelcentrum Makado Beek is uitgeroepen tot winnaar van de KERN Marketing Award 2021. De prestigieuze Kern Marketing Award, voorheen de NRW Marketing Award, wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest bijzondere, betekenisvolle en inspirerende campagnes, acties en evenementen gericht op de merkstrategie van een kern.
Tijdens het Kern Marketingfestival op 17 september op het festivalterrein van RAUM in Utrecht, koos het 100-koppige publiek de winnaar uit twee finalisten: de merkstrategie ‘Maak elke dag bijzonder’ ingediend door Wereldhave en de jaarcampagne ‘Makado geeft om jou!’ van winkelcentrum Makado Beek, een object uit het retailfonds (ADRPF) van Syntrus Achmea.
Linda van Son, Teammanager Assetmanagement Retail Syntrus Achmea: “De jaarcampagne 'Makado geeft om jou!' is tot stand gekomen in samenwerking met Sweco Vastgoedmanagement en Winkeliersvereniging Makado Beek. In dit bijzondere coronajaar hebben wij met deze campagne ingezet op het versterken van de merkbelofte van Makado: verbindend, persoonlijk betrokken, loyaal, duurzaam en fun! Verbinding stond, en staat voor ons centraal. Zo hebben wij aandacht besteed aan de sociale neveneffecten van de pandemie, zoals eenzaamheid onder ouderen, door het verrassen op moederdag met een bosje bloemen en op vaderdag met chocolade uit Makado in een verzorgingshuis in Beek. Zowel bezoekers als ondernemers en medewerkers van Makado zijn op diverse momenten en op een originele manier verrast om hen te bedanken voor hun bezoek aan het winkelcentrum, hun inzet en flexibiliteit."
Tony Wijntuin, jury voorzitter: “De campagne 'Makado geeft om jou!' is een prachtig voorbeeld van oprecht de verbinding aangaan met dié personen die het (winkel)centrum maken en zich iedere dag inspannen om hun bezoekers en klanten in een prettige omgeving te verwelkomen. Oprechtheid en authenticiteit die ook tijdens het jurybezoek voelbaar was, mede ondersteund door de mooie verhalen van een aantal enthousiaste ondernemers.”
Winkelcentrum Makado in Beek maakt deel uit van de portefeuille van het Achmea Dutch Retail Property Fund, heeft een oppervlakte van ruim 35.000 m2 en telt 80 winkels. Het centrum heeft een bovenregionale functie en richt zich naast het primaire verzorgingsgebied van ruim 100.000 inwoners op de talrijke buitenlandse bezoekers uit Duitsland en België. Door de gunstige ligging aan de A2 is het winkelcentrum uitstekend bereikbaar. De afgelopen jaren is Makado Beek grootscheeps uitgebreid en vernieuwd. Sinds de oplevering van fase 2 in april 2017 is het aantal bezoekers met 20 procent gestegen naar meer dan 3 miljoen bezoekers op jaarbasis. Met een bezettingsgraad van 96% is Makado Beek bijna volledig verhuurd. www.makadobeek.nl
Over KERN
Kern is hét centrum waar vastgoedprofessionals elkaar ontmoeten. Van belegger tot huurder, van gemeente tot ontwikkelaar en van financier tot consultants en kennisinstellingen. Samen creëren we waardevolle oplossingen voor kernen in steden en wijken. Voor de toekomst, voor morgen en voor vandaag.
De deskundige jury van de KERN Marketing Award 2021 bestaat uit Tony Wijntuin | WYNE (voorzitter), Lot Frijling | Yellow Concepts, Wendy Hulshof | PFM Intelligence, Tom Kikkert | Retail & Identiteit en Tessa Vosjan | Bureau Cosi. De prijs is een bokaal, een oorkonde met het juryrapport en de roem.
10-05-2022
06-05-2022
22-04-2022
21-04-2022
04-04-2022
15-03-2022
14-03-2022
08-03-2022
16-02-2022
10-02-2022
26-01-2022
20-01-2022
12-01-2022
10-01-2022
22-12-2021
14-12-2021
14-12-2021
22-11-2021
28-10-2021
28-10-2021
28-10-2021
27-10-2021
15-10-2021
12-10-2021
08-10-2021
29-09-2021
16-09-2021
14-09-2021
07-09-2021
01-09-2021
25-08-2021
16-08-2021
20-07-2021
19-07-2021
08-07-2021
06-07-2021
05-07-2021
01-07-2021
21-06-2021
17-06-2021
16-06-2021
28-05-2021
18-05-2021
17-05-2021
29-04-2021
21-04-2021
20-04-2021
16-04-2021
07-04-2021
31-03-2021
31-03-2021
25-03-2021
23-03-2021
18-03-2021
17-03-2021
04-03-2021
01-02-2021
26-01-2021